Sponsor in the spotlight: de Zwanenberg Food Group

  -   Nieuws
logo Zwanenberg
Over onze smakelijke sponsor Zwanenberg

Mark van der Laan is binnen HRC bij velen bekend. Hij is én de secretaris van de club én speler van ons fameuze 3e heren team én trainer van Cubs 3. Maar wat misschien niet iedereen weet dat Mark ook verbonden is aan een van onze sponsoren: de Zwanenberg Food Group.

Het bedrijf – dat inmiddels echt aangeduid moet worden als voedingsmiddelenconcern want het is een wereldwijze speler met 1.800 medewerkers – werd al in 1929 opgericht en het was toentertijd gevestigd in Leidschendam-Den Haag. In 1982 werd er, om verder te kunnen uitbreiden, uitgeweken naar Almelo. Maar de band met Den Haag is er nog steeds en – belangrijker – het wordt al 4 generaties lang door de familie Van der Laan bestierd.

Zwanenberg Food Group, sponsoren die HRC? Jazeker! Langs ons veld staat een bord van Kips hun bekendste merk (tja, nu heb je de rest van de dag dat deuntje in je hoofd – “liever Kips leverworst dan gewone leverworst” – don’t blame me). Kips staat overigens al lang niet meer voor alleen leverworst. Er wordt onder dit merk een ruim assortiment van lekkere patés en snacks aangeboden, waarbinnen de in 2018 geïntroduceerde végan (nee, er zit zelfs geen eiwit in als bindmiddel) Paté en andere vega-producten in rap tempo de markt veroveren.

Maar Zwanenberg is meer dan Kips ook Struik (knakworst, soepen en maaltijden), Chicken Tonight (de bekende maaltijdsauzen die werden overgenomen van Unilever) en Huls droge worst komen hier vandaan.

Ook voor de producten onzer deze merken geldt natuurlijk dat er niet stil wordt gezeten en voortdurend wordt gewerkt aan het innoveren van producten op basis van de wensen van consumenten. Chicken Tonight had bijvoorbeeld van origine al een vegetarische variant, maar Jo- Anne van der Laan – de zus van Mark en Manager Marketing bij Zwanenberg Food Group – weet mij ook trots te vertellen dat er sinds vorige week bij de Plus Supermarkten een unicum in het schap ligt: de eerste vegetarische droge worst (van Huls dus!).

Om te voorkomen dat de rugby carnivoren – ze kent haar broer als geen ander – inmiddels misschien een beetje interesse verliezen (al is en blijft Huls droge worst en bier een top combinatie) wees Jo- Anne me tenslotte ook nog op Longridge het Zuid Afrikaanse Biodynamische wijn-domein in de buurt van Stellenbosch dat ook onderdeel is van de Zwanenberg Food Group en dat topkwaliteit wijnen levert aan de horeca en aan speciaalzaken.

Nu is iedere sponsor van HRC natuurlijk een “klasbak”, maar de conclusie dat Zwanenberg bij uitstek een sponsor met smaak is, lijkt meer dan gerechtvaardigd!

Deel dit artikel:    
 
 
© 2024 Haagsche Rugby Club | Privacy Statement